teacosy…

October 20, 2008

teacosy by Eclectic Attic, is a charming place where tim & i would definitely love to hang out whenever we have the time. It’s a vintage shop and there’s a cafe in it. Everything you see in this shop is for sale! Even the seats that you sit on for your tea is for sale! hahaha.. tim brought me there yesterday and the moment i stepped into the shop, i totally fell in love with it. it feels comfortable to be in there, quiet and peaceful.
Not just the deco that’s nice, the food is great! for me, i love my chocolate lovers taster! it has 2 almond chocolate biscuits with chocolate sauce, nutella gelato, and three chocolate cakes ! my gosh! heaven man! as for tim, he ordered his all time favourite, Foie Gras Taster. It’s goose liver and it’s nice. That’s Heaven for him. ahaha, plus, i think it is better to go there and drink tea instead of ice mocha or hot chocolate. too bad, i ordered Mocha. but anwyay, if you’re a tea person, you should go there! tim & i both enjoy drinking tea so it’s definitely a place for us. he had Rose Blossom Tea which smells good. Haha, he took out the rose buds out from the teabag and put it into my bottle and the person thought he ate it up! :/ hhaha, anyway, did i mention? the seat that i was sitting on, it’s a cow skin bench and it costs $1,080 ( if i never remember wrongly). hahaha! ex man! ahha.. anwyay, it’s really a nice place and i really want to go back there again!

and i’ll definitely order a cuppa tea!

Tim! let’s go back there soon!

Promise, will not frown when you choose not to go gelare!

‘Cos i know you bring me to nice and romantic places!

I Love You !

With Love,
DesJaden.

Advertisements

woke up at 10am today.
TIm came over and after getting ready,
took a cab down to marine parade to have brunch – pork porridge!! yummy!
so long never get to eat my favourite pork porridge with youtiao!

After brunch, went to parkway and walked around to digest our food, wasted 6 bucks in the lousy arcade with stupid games and lousy machines.

Headed to ECP – tim cycled while i blade. Took some pictures – waiting for tim to send me on sunday.
blading is fun fun fun! haha, i had fun blading and i’m sure tim had fun cycling behind and beside me! hahaa..
We held each other hands while blading and cycling! haha, wanted him to blade too so can hold his hand.. but he didn’t want to- then he said, see! cycling also can hold you hand! hahaha..

After 2 hours of cycling & blading, we went to mac to have little snack – wasabi shaker fries. hmm not too bad but we still prefer the seaweed shaker friees!hahah…

Went to his church to wash up, but before that, chatted quite a while with aunt lynda ( should be spell correctly bah). she’s funny and friendly and she’s cute. haha…

Dinner at the same place but different dish. we had chicken rice! whee and chicken feet! after which, headed his home and it was really a long ride.. there were a lot of people, squeezing like mad. bus driver got irritated..and finally! got home and watch tv! ahaha.

tim is going back camp soon and i miss him badly. i feel so lonely.

first half of my day for tmr will be at SGH for this Mass Casualty Management. I wonder how is it like.. hope it’s fun – so i wont feel that it is a total waste of time cos im going to get up at 6.15am and that’s damn early! so they better not waste my time or i’ll eat up all their food! ( and that is if there’s reception, HUR!)

okay, going to sleep now.

timmy, hope you’re sleeping well now.. and take care alright? you look sick just now. drink lotsa water and Goodnight, my sweetheart! ❤ love!

With Love,
DesJaden

Memories That Remain..

October 9, 2008

alright. it’s been long since i’ve last blog. BETTINA! not doing her job. she supposed to remind me not to abandon my diary. ahh!

okay, having my one week break now. After two weeks of posting (A&E and OT). all i can say is it’s fun. as for OT, i would say that now at least i know what patients are going through behind the doors. ‘cos usually, in ward, you only get to send patient down to the reception area and fetch them back/wait for them to come back after op. so now, i’ve a complete picture of what the patient has gone through. Certain cases are quite sad such as below knee amputation..but some cases are interesting! haha, i’ve seen major cases like removing the kidney, gallbladder, appendix & blood clots in the IVC all at one shot. my gosh. the surgeons and the scrub nurse have to stand for like 5 hours?  And during my OT posting, i’ve manage to scrub a case ( better than nothing). wanted to scrub more but due to the large number of students and mostly, major cases, we’ve got to give chance. so yeah. it was a good experience being a scrub nurse but it wasnt good having to work with surgeon who likes to attract attention and trying to be COOL. my gosh. piss me off like mad. HUR!

okay so that’s a summary of my attachment. and of cos i was waiting for this week to come because it’s my break and it’s my first year anniversary with tim. ((:

yeah, so 071007 was the day !

we watched House Bunny – it was really funny. the girl is very funny, nice and quite dumb but very funny la.hahah. i still remember she said something like “i didn’t know that steam could be that hot” something like that. she looks like a doll to be cos her eyes like so huge.

after the movie, we walked around cos we’re waiting for 5.30pm to come cos we’re going to Paris International for BUFFET! haha. i think the only bad thing is i didnt like the dessert area. there isn’t much variety for the chocolate fondue and their cakes are not fantastic. BUT the food are great. the oysters are huge and nice, prawns, mussels.. (i’m hungry!), sashimi, tuna. okay one thing about the jap food is that there isnt much variety of sushi but for me is good enough because you get to whack the sashimi-that’s my favourite.  there’s western as well and chinese food. the salmon fried rice is nice, there’s chilli crab with the MANTOU! my favourite! there’s gyoza as well. ohoh, they also had this crocodile soup which i didn’ dare to eat but the soup was great. i think it’s worth the 45 bucks- that is if you eat like TIM. yeah. hahah! and i can’t wait to go back there again cos i want to eat more oysters and my mantou ! haha. and im freaking hungry now as i’m typing.

pictures time!

while waiting for movie…

Dinner @ Paris International

Singapore Flyer

yes.. that’s our beautiful special day! and thank you tim for treating me to take the flyer! it was of cos a very wonderful moment with you up there! and it was nice having dinner with you..the way you eat, every expression you give upon eating the food, whacking the seafood.. oh gosh. hope you dont get too fat! hahaha. thanks for the surprise though i guess it correctly! hhahahah.. and thank you for planning the day. next anniversary.. hmm stay tune alright? my turn to plan! i hope you like video i did for you. every year, you shall receive one .. on our wedding, we’ll take it out every single cd! hahah that is if i am able to burn it. haha! i love you. ((:

With love,

DesJaden.